Przeciążenie na zakrętach w samochodach wyścigowych robi niemałe wrażenie. Znaczy to jednak niewiele przy siłach odczuwanych przy dohamowaniu przed zakrętem. Zahamowanie od 300km/h do zera zajmuje formule 1 jedynie cztery sekundy, a odbywa się na dystansie 80m. Aż nie do pomyślenia jest jak wielkie przeciążenia musi wytrzymać kierowca bolidu F1. Podczas GP hamulce muszą znosić temperaturę aż do 1300 stopni. Teoretycznie układy hamulcowe prawie wcale odbiegają od układów hamulcowych wykorzystywanych w zwykłych pojazdach. Największa cecha, która je odróżnia wywodzi się z rodzaju materiałów używanych do wyrabiania tarcz hamulcowych – stopów ultralekkich metali. Są pewnie różnice przy porównywaniu układów hamulcowych w samochodach formuły 1, a w seryjnych autach, jednak zwykły obserwator najprawdopodobniej by ich nie zauważył. Żeby wyhamowanie pojazdu formuły 1 było możliwe, pojazd także musi posiadać opony. W tym roku ogumienie dla bolidów zaopatruje Bridgestone.
Układy hamulcowe stosowane w autach Formuły 1
Losowe wpisy:
Wyjście awaryjne escape room Warszawa
Rodzaje pokojów zagadek
Nie trzeba wcale wyruszać do zagranicznych krajów, by przeżyć niezwykłą przygodę i zaznać takich emocji, jakich na co dzień nikt nie odczuwa. To wszystko oferuje ludziom zwykły, a zarazem niezwykły pokój, czyli wyjście awaryjne escape room Warszawa. Ten format zabawy może przyjmować zróżnicowane postaci. Istnieje bowiem wiele...
Chce się żyć (2013)
Chce się żyć (2013)
Uzdolniony polski twórca, autor wielu świetnych filmów dokumentalnych oraz fabularnego „Inferno” – Maciej Pieprzyca, nakręcił właśnie bardzo dobrze oceniany przez krytyków film pod tytułem „Chce się żyć”. Obok aktorów młodego pokolenia, na przykład Dawida Ogrodnika, zobaczymy tutaj między innymi znakomitą aktorkę teatralną i filmową – Dorotę...